wereldreiserwin-ilse.reismee.nl

We zijn vertrokken!

Lieve thuisblijvers,

Leuk dat jullie meelezen met onze blog! We hebben het erg naar ons zin! We beginnen ons verhaal met nogmaals een bedankje voor alle lieve mensen die enthousiast op onze afscheidsfeestjes zijn geweest en ons zijn komen uitzwaaien op schiphol! Dat maakte vertrekken uit Nederland wel lastig hoor! Na onzeafscheidstranen te hebben weggegeten met een laatste McKroket, gingen we op weg naar het vliegtuig. Na onze eerste tussenstop op istanbul (waar we een man met een handwaterpijp spotten op de wc) landden we veilig op het vliegveld van Doha (Qatar) waar we ook onze eerste nacht hebben doorgebracht op een stoel. Toen we de volgende ochtend met onze backpacks richting het hotel liepen, vielen ons meteen een aantal dingen op. Zo werd er constant naar ons getoeterd door de vele mannen. Er is geen vrouw te spotten hier op straat, maar ze moeten ergens zijn want kinderen (jongetjes) zie je dan weer wel. Zo nu en dan hoor je "Allah Ahkbar" luidkeels over de straten als een luchtalarm: de oproep van de moskeeen om te komen bidden.

Tot nog toe hebben we mogen genieten van een aantal bijzondere dingen. Allereerst de Souq Waqif: op het eerste gezicht een mooi toeristisch marktje met allerlei kleine gangetjes, maar als we dieper de Souq in lopen komen we plots uit op een bizarre beestenmarkt. Duizenden vogels in kooitjes, geel gespoten minikonijntjes, 4 puppys in een vogelkooi, kleine katjes, duifkippen, konijntjes met circuspakken aan; alles bij elkaar enorm bizar. Ook hebben we een meer dan 3 uur durend gesprek gehad met een imam over de islam. Op het einde deed hij een poging ons te bekeren en zei ie: "Als je wilt regel ik nu dat jullie mee naar boven mogen lopen. Dan kun je direct tot Allah bidden en de woorden `lailaha illahah` uitspreken, wat betekent dat Allah de enige echte god voor je is." Sindsdien draagt Ilse een burka en hebben we de grootste moskee van Doha bezocht. :p Daarnaast hebben we genoten van een heerlijk ontspannen Dhow cruise over de zonnige baai Corniche van Doha. Heel erg bedankt hiervoor, Linda en Camiel!:D

Kortom, het is hier zonnig, heerlijk weer en genoeg te doen! Vanavond gaan we lekker genieten van een waterpijp, mede mogelijk gemaakt door Ozgur (dankjewel!), om morgen te gaan crossen over de zandbanken van de woestijn!

Jullie horen snel weer van ons. We denken aan jullie!

Xx
Erwin & Ilse

Ps. Voor foto's: zie de fotopage ;)